הדרום מתחמם • האלוף מרדכי מאיים: "נסגור את המעברים לרצועת עזה"

    קובי פינקלר No Comments on הדרום מתחמם • האלוף מרדכי מאיים: "נסגור את המעברים לרצועת עזה"
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: לע"מ

    בראיון שהתפרסם הבוקר (רביעי) בעיתון 'אל קודס' הזהיר האלוף יואב (פולי) מרדכי מתאם פעולות צה"ל בשטחי יש"ע, את ארגון החמאס מפני ניסיונות לניצול היתרי הכניסה של תושבי עזה לישראל לצרכי טרור ואמר כי "ישראל תאלץ לסגור את המעברים מעזה לחלוטין במידה וחמאס לא תחדל מגיוס סוחרים ופועלים היוצאים לגדה לצורך טיפולים רפואיים לשורותיה ולטובת ענייניה".

    מבדיקת הנתונים עולה כי מידי יום נכנסים תושבי עזה לישראל לצורך טיפולים רפואיים, וסחר בישראל במטרה לייצר לתושבים פרנסה. מעבר ארז לתנועת אנשים ומעבר כרם שלום לתנועת סחורות הינם המעברים העיקריים אשר פתוחים רוב ימיות השנה כשאחוז האבטלה בעזה למעלה מ41%.

    לדברי מרדכי, חמאס מנסה לנצל את ההיתרים הניתנים לפועלים, לצרכי "טרור" ומאלצת את ישראל לחשוב כמה פעמים לפני שהיא מנפיקה היתרים לעזתים. "מצב זה יוביל בסופו של דבר לסגירת הרצועה והפסקת יציאת עזתים מהרצועה לחלוטין", אמר האלוף בראיון לעיתון.

    כמו"כ הביא האלוף בראיון מספר דוגמאות של ניצול תושבי עזה על ידי חמאס, שנתפסו על ידי כוחות הביטחון: חולה סרטן מחאן יונס שנכנס לטיפולים רפואיים בשכם והתבקש להעביר מידע לגורמי טרור שם ותושב מחנה פליטים שאטי שסוחר בישראל ונתפס בניסיונות הברחה עבור חמאס.

    לדברי מרדכי, נראה שהחמאס מכין את עצמו לעימות צבאי ולא מעוניין לשרת את הציבור ברצועה. החמאס מנסה לגייס את הסוחרים והדבר מכשיל את התכנית הכלכלית של ישראל ואת יציאת העזתים לתפילות בישראל.

    עוד עלה מהראיון עם האלוף מרדכי, כי התכנית הישראלית מכוונת להקל על תושבי הרצועה ולתמוך בכלכלה. חמאס מחבלת בכך ופוגעת בתושבי עזה. בעקבות המערכה האחרונה אמצה ישראל תכנית לסיוע לכלכלת הרצועה בכפוף להערכת מצב ביטחונית וכבר הנפיקה למעלה ממאה אלף היתרים לעזתים לכניסה לישראל בשנת 2015 לצורך טיפולים רפואיים, מסחר ותפילות. החמאס מצידה מטילה מסים על התנועות במעברים ומשלשלת את ההכנסות לכיסה לטובת בניין הכוח שלה ולא לרווחת התושבים.



    0 תגובות